finansēts no

Attālinātais darbs: atbildes uz 4 būtiskiem jautājumiem

Pāris padomi vadītājiem

Visas Iespējas

May 24, 2022

Dažādās, ar attālināto darbu saistītās aptaujās, un sarunās ar darba vadītājiem, kas savās organizācijās nodarbojas ar dažādiem attālinātā darba specifiku aspektiem, bieži vien parādās vairāki būtiski jautājumi. Šeit mēs sniedzam atbildes uz dažiem visizplatītākajiem un svarīgākajiem jautājumiem.

1. Kā es varu palīdzēt darbiniekiem, kas strādā attālināti no citiem reģioniem draudzīgi sakonektēties ar pārējo darba kolektīvu?

Attiecībā uz darbinieku saliedēšanu, nekas nav salīdzināms ar tikšanos dzīvē, lai dalītos smieklos un veidotu draudzīgas attiecības. Tomēr jums nav obligāti jāatrodas vienā telpā, lai stiprinātu saites un veicinātu savstarpēju sadarbību.

Lūk, tikai daži veidi, kā palīdzēt attālinātajiem darbiniekiem vairāk iekļauties jūsu komandā:

  • Noteikti dariet visu lai aktīvi iesaistītu attālinātos darbiniekus darba sanāksmju procesā. Iesaistiet viņus, aktīvi veicinot viņu līdzdalību. Piemēram, jūs varētu mudināt attālinātos darbiniekus izteikt savas domas (piem., “Es esmu ziņkārīgs, ko par šo tematu domā tie, kas ir pievienojušies sanāksmei attālināti”). Pastāstīt par telpā notiekošo, ko viņi, iespējams, nevar uztvert (piemēram, “Jānis piekrītoši tikko pamāja ar galvu.”).
  • Veltiet nedaudz 1 pret 1 laiku, lai uzlabotu savstarpējas attiecības. Maza saruna nebūs laika izšķiešana. Tas ir pārsteidzoši efektīvs veids, kā iepazīt savus attālinātos darbiniekus, veidojot ciešākas attiecības.
  • Meklējiet iespējas veidot komunikāciju starp attālinātajiem darbiniekiem un uz vietas esošajiem darbiniekiem, piemēram liekot tiem kopīgi sadarboties kāda projekta ietvaros.
  • Iesaistiet attālinātos darbiniekus komandas svētkos. Esat radoši. Nosūtiet viņiem dāvanu, ko atvērt brīdī, kad pārējā komanda pulcēsies uz kūkas griešanu. Vai arī kā komanda, izveidojiet īpašu apsveikuma videoklipu, ko attālinātie darbinieki pēc tam varētu noskatīties.

2. Kā pārliecināt cilvēkus savā organizācijā, kuri nevēlas algot attālinātos darbiniekus, ka tā ir laba ideja?

Tas, vai attālinātais darbs ir “laba ideja” komandai vai uzņēmumam, ir atkarīgs no vairākiem faktoriem, tostarp no tā, cik lielā mērā lomai vai darbam ir nepieciešama tieša mijiedarbība un vai indivīdam piemīt atbilstošas prasmes, kas nepieciešamas, lai veiksmīgi darbotos attālinātā darbā vidē.

Apstākļos, kuros attālinātais darba setings ir veiksmīgi pielietojams, tas var palīdzēt uzlabot darbinieka produktivitāti un kopējo apmierinātību. Šeit ir daži statistikas dati, kas var palīdzēt apzināt attālinātā darba pozitīvo ietekmi:

  • Saskaņā ar aptauju, kurā piedalījās vairāk kā 500 ASV attālināto darbinieku, 91% attālināto darbinieku ziņo, ka viņi darbojas efektīvāk, strādājot attālināti.
  • Jhana aptaujā, kurā piedalījās gandrīz 200 darba vadītāji, 69% respondentu norādīja, ka viņu attālinātie darbinieki ir tikpat produktīvi vai produktīvāki nekā tie, kas strādā uz vietas. Un 88% norādīja, ka attālinātais darbs uzlaboja šo darbinieku apmierinātības līmeni.
  • Saskaņā ar Global Workplace Analytics datiem uzņēmums var ietaupīt 11 000 USD uz vienu cilvēku gadā, nodrošinot augstāku produktivitāti un zemākas biroja izmaksas, darba kavējumus un apgrozījumu, vienkārši ļaujot cilvēkiem strādāt no mājām 50% no laika.

3. Esmu attālināts darba vadītājs — kā es varu būt lietas kursā par aktualitātēm un veiksmīgi veidot komandas kultūru?

Daudzi padomi, kā palīdzēt attālinātajiem darbiniekiem justies iekļautiem (skatiet punktu Nr. 1), attiecas arī uz jums, ja esat attālināts darba vadītājs. Piemēram, tikpat svarīgi ir klātienes apmeklējumi un nedaudz laika veltīt savstarpējo attiecību veidošanai katru nedēļu.

Tālāk ir norādītas dažas konkrētas lietas, kas jāņem vērā attālajiem darba vadītājiem.

  • Veiciniet tiešsaistes statusa pārskatāmību. Ar šo viena aspekta ieviešanu, jūs vienā mirklī uzzināsiet, vai kāds ir pusdienlaikā, zvanā, sanāksmē, utt. Un, iespējams, vēl svarīgāk ir tas, ka jūsu komanda zinās, kāds ir jūsu pašreizējais statuss. Kad jūsu tiešajos ziņojumos būs redzams, ka esat pieejams, lai palīdzētu, viņi, visticamāk, sazināsies ar jums proaktīvi, kad viņiem būsiet nepieciešams.
  • Mudiniet komandas locekļus aktīvi piedalīties komandas kultūras veidošanā. Ikviens darba vadītājs var to darīt, taču tas ir īpaši svarīgi attālinātiem darba vadītājiem, kuri nav klātienē. Iesaistiet komandu svinību plānošanā vai palūdziet kādam komandas loceklim vadītu grupas pasākuma plānošanu. Un pārliecinieties, ka sniedzat atgriezenisko saiti, sarunu kanālos novērtējot darbinieku sniegumu.
  • Esiet īpašā gatavībā uzsākt 1 pret 1 sarunas ar jūsu darbiniekiem. Ja neatrodaties birojā, jūs varat palaist garām vizuālās norādes, kas brīdina, ka kādam darbiniekam ir problēmas — saraucis uzacis, tumši loki zem acīm, ēd pusdienas strādājot pie sava galda. Esiet gatavi izrādīt interesi par savu darbinieku labklājību un uzklausiet tos, kad tiem ir kas sakāms.
  • Esiet atklāti pret saviem darbiniekiem attiecībā uz savām pārdomām un grūtībām. Tāpat kā jūs pats nevarat redzēt, kas notiek ar jūsu darbiniekiem, viņi nevar redzēt, kad jūs varētu būt satraukti vai neapmierināti. “Es cenšos pastāstīt savai komandai, pie kā es strādāju un kā es par to jūtos,” mums pastāstīja kāds pieredzējis attālinātais darba vadītājs.

4. Kas ir lietas, ko es varu darīt, lai pārliecinātos, ka attālinātais darbinieks patiešām strādā?

Darba vadītāji bieži uztraucas, ka viņu attālinātie darbinieki neveic savus darba pienākumus. Šīs bailes bieži vien ir nepamatotas — kopumā attālinātie darbinieki mēdz strādāt vairāk stundu un būt produktīvāki, kā uz vietas esošie darbinieki. Taču šīs raizes ir saprotamas, ņemot vērā, ka darba vadītājiem ir mazāka pārskatāmība par attālinātā darbinieka paveikto..

Tālāk ir norādītas dažas darbības, kas palīdzēs iegūt skaidrību par attālinātā darbinieka darba dzīvi, nepadarot jūs par mikro pārvaldnieku.

  • Noskaidrojiet veicamo darbību ekspektācijas. Jums ir daudz lielākas izredzes uzzināt, pie kā strādā jūsu attālinātais darbinieks, ja skaidri norādāt, pie kā viņam vai viņai būtu jāstrādā. Veltiet laiku, lai pēc iespējas detalizētāk aprakstītu, kādu rezultātu jūs sagaidāt un kāpēc tas ir svarīgi. Pēc tam uzdodiet darbiniekam dažus jautājumus par attiecīgo uzdevumu, lai pārbaudītu, vai viņi ir sapratuši darba pienākumus, pēc tam iesniedziet rakstisku kopsavilkumu, lai novērstu potenciālus pārpratumus.
  • Precizējiet saziņas un ziņojumu iesniegšanas ekspektācijas. Ja neesat skaidri norādījis, ko vēlaties saņemt no statusa ziņojumiem, jūsu attālinātajam darbiniekam var šķist, ka attiecībā uz ziņojumu iesniegšanu viņam klājas lieliski, sniedzot jums jaunāko informāciju, kamēr jūs pats jūtaties it kā būtu atstāts neziņā par notiekošo..
  • Padariet savu darbinieku paveiktā pārbaudes interaktīvas; piemēram, daloties ar ekrānā redzamo. Kad jūs reāli redzat, ko persona ir paveikusi, jums nebūs jāatšifrē, ko īsti nozīmē iesniegtajā ziņojumā aprakstītais. Noteikti izmantojiet šīs tikšanās sesijas kā iespēju sniegt atgriezenisko saiti attiecībā uz darbinieka paveikto.
  • Izmantojiet uzdevumu/projektu pārvaldības rīkus. Tie palīdz jums un visai komandai iegūt labāku izpratni par to, kas tieši ir un nav paveikts.

apdeiti

atgriezeniskā saite

pārraudzība

Kā vadīt attālināto darbu?

Sazinies ar mums

Saņem jaunumus e-pastā

Vēlies pirmais uzzināt par jaunākajām iespējām? Pieraksties šeit!